torsdag 1 mars 2012

Hur det gick hos läkaren

Läkaren var jättebra.

Han ville att jag skulle ta prover för sköldkörteln, D-vitamin och diabetes. Kanske kan det förklara varför jag har blivit sjuk så ofta det här året.

Han sa att jag måste bli stimulerad för att få igång ägglossningen. Det går inte för mig att bli gravid ostimulerad sa han. Resan i oktober sa han var förgäves. Så han vill att jag ska börja med p-piller.

Han sa att jag lär inte få mens nu i mars heller. Mina infektioner kan ha påverkat att den har uteblivet. Om jag får tillbaka den pratade vi inget om.

Jag fick recept på någonting. Antingen p-piller eller gulkroppshormon. Jag hängde inte riktigt med där.

Han frågade om jag ville ha mens i mars. Tänk att få välja när man vill ha mens. Jag sa att jag lika gärna kan vara utan om jag får välja. Alltså nu kan jag inte åka i mars eller april så jag satsar på maj. Det passar nog ganska bra med det återbesök han vill att jag ska göra.

Nu kanske ni tycker att det är ett dåligt besked men jag gick ganska glad därifrån. Skönt att få något besked. Det var det som gjorde mig glad.

Så nu tar resan en annan väg.

2 kommentarer:

  1. Det är ju alltid skönare att veta - oavsett vad det nu är man vet. Ovisshet är bara jobbigt! Men jag förstår inte varför han ville att du ska börja med p-piller? Man har ju ingen naturlig mens med p-piller...

    Lycka till!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fattar inte heller. Han var lite stressad och jag hängde inte med i det han sa.

      Radera