söndag 17 mars 2013

IVF-material

Jag har läst IVF-materialet som finns på klinikens hemsida. När jag fick tiden för journalsamtalet mailat till mig så fick jag ytterligare en broschyr. Den var kortare och hade även tips på boenden.

Eftersom jag vet att man kan må dåligt efter äggplock så kan det vara bra att bo på hotell mellan äggplock och insättning. Jag vill dock inte på i Köpenhamn utan i Malmö. Jag hoppas att jag inte mår så dåligt så att jag inte orkar ta mig tillbaka till Malmö. Men jag har hört att vissa mår bra och kan åka hem mellan äggplock och insättning. Förhoppningsvis är har jag semester mellan äggplock och insättning så kan jag bestämma mig utefter hur jag mår och inte jobbet.

Jag undrar också om alla hormoner påverkar humöret. Jag vill ha en bra sommar trots alla piller och sprutor. Inte vara ledsen, sur och bråkig.

Idag är det Femmis-träff.

1 kommentar:

  1. Vad spännande att du bestämt dig för ivf! Enligt statistiken är det ju högre chans att bli gravid via ivf än insemination. Så nu håller jag tummarna för dig...och för mig :) Kram

    SvaraRadera