onsdag 31 augusti 2011

Det är orättvist

Jag struntar ( vill egentligen skriva ett annat s-ord här) i att andra har det värre just nu.

Min syrra klarade inte sin andra uppkörning. För många är det inte hela världen utan det är bara att fortsätta kämpa på. Men för min familj där vi tillsammans samlat ihop pengar och min syrra som har jobbat extra mycket i sommar för att ha råd med körlektioner och uppkörning så är det ett hårt slag mot oss. En uppkörning inklusive hyrning av Trafikverkets bil kostar 1100 kr.

Det är ett hårt slag mot oss därför att ingenting i min familjs liv har vi fått lika lätt som andra utan alltid behövt kämpa mer än andra. För en gångs skull så ville vi inte att någon i vår familj skulle behöva kämpa så mycket extra för en vardaglig sak.

Mitt körkort kostade 100 000 kr och 10 år av mitt liv. Jag vill inte att det ska bli så för min syrra.

Just nu känns det som att det är bara pengar som gör en lyckligare. Med pengar så kan man göra saker när vill. Har man pengar och pengar inte kan hjälpa en med en sak, då kan man fokusera sig bara på att fixa det problemet och inte dessutom pengaproblemet.

2 kommentarer:

  1. åh vad jobbigt :( Det är svårt när det inte går ihop. Ja man är lyckligare om man har pengar. Jag tror inte att man kan bli obegränasat lycklig, men självklart mår man bättre när man inte behöver oroa sig.

    Fint att du hade det bra i Köpenhamn :)

    SvaraRadera
  2. Ja, det är inte roligt att ha riktigt dåligt med pengar. Jag är uppvuxen under liknande förhållanden. Jag hoppas verkligen det löser sig för henne.

    SvaraRadera