torsdag 15 december 2011

En gissning

Så jag försöker gissa mig till när jag får ägglossning nästa gång. Jag gissar att det blir någon gång vecka 1. Jag jobbar 3 dagar den veckan. Den 5 januari har jag tagit ledigt.

Nu testade jag inte denna månad och kollade när jag hade min ägglossning. Jag gissar att den var omkring 3-4 december med tanke på flytningarna. Så ca 5 veckor mellan ägglossningarna. Den förra var 27 oktober och då åkte jag.

Jag har mer och mer börjat tänka på att om jag borde åka samma dag som jag får plus på stickan om plusset kommer på morgonen.

Men det känns som att plusset kommer vecka 2 och om det är en vardag så kan jag inte åka.

Därför funderar jag på om jag bara åker om plusset kommer på en dag jag kan åka. Detta gäller bara månaderna januari till april. Har jag inte åkt någon av dessa månader då ska jag fråga chefen om ledigt igen och säga att jag behöver ledigt någon dag de kommande veckorna.

Jag vill inte anmäla mig sjuk för jag behöver ju pengarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar