fredag 30 december 2011

Känslor om bloggandet och bloggläsandet + annat

Jag kände att dessa saker inte gick att skriva om i förra inlägget.

Jag har lärt mig mycket om att skaffa barn, den svenska vården, vården utomlands och om känslor.

Jag läser om andra som går igenom samma sak som mig eller som har gjort det ett flertal gånger. Jag läser om de som är gravida eller har fått barn.

Jag har fått bra bloggvänner. De har stöttat och gett mig råd. Jag hoppas att ni tycker att jag har varit en lika bra bloggvän.

Jag hoppas innerligt att alla som nu inte är gravida blir gravida och får behålla sina barn nästa år.

Jag hoppas också att riksdagen tar ett beslut om att tillåta att ensamstående får hjälp med att skaffa barn i Sverige och att fler metoder att få barn blir tillåtna i Sverige. Under våren nu så måste vi kämpa hårt nu med att kontakta riksdagspolitikerna och få dem att rösta rätt.

Jag har nu växlat en del pengar för nästa resa. När nästa resa blir av vet jag inte.
Ju mer jag har tänkt idag ju bättre det känns att kanske vänta flera månader mellan försök 2 och 3. Jag vill ha lite pengar till min semester. Men jag hinner nog ändra mig flera tusen gånger om detta känns det.

1 kommentar:

  1. Gott Nytt År och jag hoppas förstås att du ska komma iväg redan nu i januari :-)

    SvaraRadera