söndag 25 december 2011

Juldagen

Det började med att jag vaknade halv tio. Jag hade tvättstuga klockan 11 till 14.

Jag och min syrra har pratat i några månader nu om att se till att min lägenhet förbättras. Jag vill ha en bättre planering av min lägenhet så att den passar mina behov. Jag behöver också mer förvaringsutrymmen speciellt om jag får ett barn.

Min syrra kom vid elvatiden och hennes kompis kom vid tolv. De började rensa lite i vardagsrummet och flyttade på bokhyllor, soffan, fåtöljer och soffbord.

Det var skönt att de var snälla och började åt mig. Vid två gick de och jag gick hem till mina föräldrar och åt mat. Syrran kom hem till föräldrarna ett par timmar senare och vi fortsatte att umgås.

Imorgon är det 2 veckor sedan min mens började. Imorgon börjar jag alltså att testa med ägglossningstester. Jag vet fortfarande inte om jag kan åka i januari men det är bra att få veta mer om min menscykel.

Jag har en lång menscykel och en kort lutealfas. Det gör att jag egentligen känner att jag kan vänta till den 2 januari med att börja testa men jag vill inte chansa och riskera att missa ägglossningen. Men jag testar nog högst mellan 1-2 gånger per dag denna vecka. Nästa vecka blir det nog 3 gånger per dag.

En sak som jag har tyckt varit lite småjobbigt sen den dagen jag inseminerade mig är att jag från och till haft lite ont i mina bröst av varierande grad. Innan jag inseminerade mig så minns jag aldrig att jag hade känningar i brösten inför ägglossning och mens. Idag har jag haft lite småont. Jag kan faktiskt leva utan att ha ont i brösten om det inte betyder att jag är gravid. Så jag är faktiskt lite arg över min hjärna och kropp som låter mig bli så medveten om det. Detta var dessa känningar som gav mig lite hopp om att jag kunde vara gravid i början november.

2 kommentarer:

  1. Fast man känner efter sjukt mycket mer när man håller på. Innan tänkte jag aldrig på vilka symptom jag hade (även om jag vet att jag hade dem då och då), nu har jag stenkoll!

    SvaraRadera
  2. Jag håller med VemVet; jag blev extremt medveten om min kropp! Jag kände efter mer och lade verkligen märke till allt, allt, allt...

    Lycka till!!

    SvaraRadera