torsdag 15 september 2011

En kollega slutar på jobbet

Hon bor i Västerås och tycker att det har varit så jobbigt de två gångna vintrarna att pendla med SJ mellan västerås och Stockholm. Så hon hade internt sökt jobb på avdelningen i Västerås. Jag fick nyss veta detta.

Denna kollega är den som jag mest lunchar med. Hon och jag började samtidigt på vårt jobb. Övriga som började samtidigt har antingen bytt jobb internet eller gått externt.

Det känns som att en liten del av den grunden jag har på jobbet försvinner bit för bit. I oktober ska det ske en stor omorganisation på jobbet som många är oroliga över.

Men bara för att jag vill vara hemma ett år så kommer det säkert att bli så att de månader jag har pengar att åka ja då kan jag inte av en eller annan anledning. Eller så blir det så att jag inte blir gravid på mina försök.

Jag ville bara klaga lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar