lördag 3 september 2011

Hemma efter spaet

Det var jättebra. Massagen var underbar. Min kropp behövde det. Jag borde nog minst göra det i slutet av varje semester och i början av januari varje år. Så att kroppen orkar med att jobba och allt annat.

En sak som jag märkte var att det är så skönt att bli berörd. Att någon rör ens kropp. Det skickar lugnande och sköna signaler till hjärnan. Jag vill bli rörd mer än 50 minuter. När man är singel så blir man inte rörd ofta. Sist jag hade en pojkvän var 2007 och sedan dess är det bara genom massage någon har rört mig på ett mer "intimt" sätt.

Jag sa till min vän att hon har tur som har en man som kan uppfylla en av de mänskliga behoven alltså att bli rörd.

Jag har märkt att det där behovet glömmer kroppen bort ju längre tiden går. Jag blir mer sällan påmind om det ju längre tiden går. Men det göra lika ont varje gång man blir påmind.

One night stands är inget jag vill ha utan att stabilt långvarigt förhållande.

1 kommentar:

  1. Åh, så jag känner igen det där! Vi människor behöver beröring, vi mår dåligt på riktigt annars! Jag känner också igen det där med att kroppen glömmer bort, eller i alla fall förtränger, det där behovet. I stället blir man spänd och stel. Och så väller det upp när någon kommer nära, som enklare att avstå helt då.

    Inte heller jag klarar av engångsnätter vilket ibland har kunnat kännas lite synd, det verkar smidigt på något sätt. Jag menar, istället för att måsta bli kär först..

    Men du kommer få närhet igen Dina, det är jag helt övertygad om!

    SvaraRadera