lördag 23 november 2013

Året är snart slut

Jag har fullt upp med jobb och fritidsintresse men det är inte det jag mest av allt vill lägga tid på. Men jag kan inte påverka processen att skaffa barn.

Förra veckan sökte jag lån på Icabanken. I torsdags kom papperna från banken. Jag har beviljats ett lån på 75 000 kr som ska betalas av på 12 år. Lånehandlingarna är inskickade och jag väntar nu på pengarna.

Jag fick idag för första gången känslan av att detta är ett förlorat år. Jag har inte känt så de tidigare försökaråren. En stor anledning till detta kan vara att sommaren är mest blankt i mitt huvud. Det känns som att hjärnan inte vill minnas sommaren fast jag vet att jag gjorde en del trevliga saker under sommaren förutom mina två misslyckade IVF-försök.

Jag har redan börjat längta efter nästa sommar. Det känns som att jag vill ta igen årets sommar då.

Men samtidigt vill jag ha snö och vinter. Jag vill ha jul och ledighet.

Men jag är också en sådan person som har svårt att säga nej och vill förbättra saker i samhället. Så nu har jag skrivit till de övriga på mailinglistan och frågat om de är villiga att vara med och skriva en försökarmanual.

En wordsida om insemination, en sida om IVF och en sida om äggdonation/embryodonation. Tanken är att detta arbete ska ta flera månader för det görs på fritiden. Just nu finns det ingen sådan på Femmis.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar