torsdag 7 november 2013

Svagt minne av sommaren + medicinschema

De senaste veckorna har det känts som att fler och fler pratat om den fantastiska sommaren vi har haft. Ju mörkare och kallare det har blivit ju mer vi vill minnas sommaren.

När människor pratar om detta så försöker jag minnas det fina vädret alla pratar om. Jag kan inte minnas det. Jag vet inte varför. Det är som att jag har förträngt sommaren. I början av sommaren var det IVF nr 1 och i slutet av sommaren IVF nr 2.

Det är synd att jag inte minns sommarens väder. När jag väl minns det så minns jag när det var dåligt väder.

Igår kväll umgicks jag med en Femmis-mamma och en annan Femmis-försökare. Nu har denna Femmis-försökare träffat en man så hon kanske slutar att vara Femmis-försökare. Vi båda var glada för hennes skull.

Igår förmiddag mailade kliniken mig mitt medicinschema. Här är det:

Menstruations at – 03.12.13.
Regulon pills – 1 pill 1 time per day from 03.12.13. till 23.12.13.
Procren injection 3.75 mg at – 23.12.13.
Menstruations around at 27.12.13.
Progynon pills 2 mg 3 times per day from – 02.01.13.
Ultrasound examination to check endometrium size and condition of ovaries at – 13.01.13.
Donor punction and fertilization around at – 17.01.13.
Embryo transfer around at – 22.01.13.

Nu kommer detta förskjutas några dagar för så tidigt som den 3 december tror jag inte att jag får mens.

Hon mailade också papprena där jag godkänner äggdonationen och valet av donatorer.

Jag skrev på dem snabbt och scannade in dem på jobbet. Jag har några krav på donatorerna. Kvinnan vill jag ska vara högst 25 år gammal. Jag vill att hon ska ha mellan ljusbrunt och mörkbrunt hårfärg. Det fanns tre nyanser av brun hårfärg att kryssa i och jag kryssade i alla.  Gällande mannen så kryssade jag i alla färger gällande hår och ögon. 

Det var svårt att kryssa i vilken vikt jag ville ha på dem. Jag kryssade i det jag tyckte inte var övervikt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar