lördag 9 november 2013

Vågar man skriva det + kostnader

Blir jag gravid så är jag mamma julen 2014. Jag hoppas att det inte ger otur att skriva detta.

Det är fullt upp på jobbet. Min chef frågade om jag ville jobba idag men jag sa nej. Hon har sagt till alla att alla som vill de senaste 4-5 lördagarna får jobba. Jag har jobbat 2 av dem.

Jag behöver pengarna men jag känner att jag behöver vilan mer. Så det känns lite att behöva säga nej till övertid men jag tänker att bli utbränd kostar mig mer.

I mailet denna vecka från kliniken stod prislistan med. Man får ju räkna ihop allt själv. Ibland så vill man ju bara få ett pris och slippa att räkna ihop allt. Jag tror många kliniker skulle gynnas av det. Fertilitetsturister är trötta på att göra allt själv. Man vill ju ha någon som tar hand om en.

Äggdonation: 6 450 euro
Äggdonation med odling till blastocyt: 6 920 euro
Frysning av embryon: 350 euro
Donatorsperma: 370 euro

Det är de tre sista jag ska välja. Att odla till blastocyt verkar vara bäst när jag har läst runt på bloggar och forum.

Så 6 920 + 350 + 370 = 7 640 euro.

Eurokursen kan gå upp och ned så det är svårt att veta hur mycket jag behöver låna. Jag räknar med 1 euro= 10 kronor. Så 76 400 kr måste jag minst låna.

Jag har tänkt att försöka undvika låna till resan, maten och hotellet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar