måndag 4 november 2013

Oktober gick så fort

Jag har fortfarande inte fattat att jag var i Riga förra veckan. Jag hade så mycket att göra i oktober att tiden gick fort. Jag hann inte förbereda mig mentalt för det jag skulle göra utan bara körde på. Kuratorn sa i onsdags att jag inte hinner tänka på nuet utan följer ett schema. Jag ska veta allt och vara förberedd på allt. Jag gick runt i stan för att kunna lära känna staden och veta var allt ligger. Det blev inget strosande som turist.

Hon tycker att jag betraktar mitt liv lite utifrån överlevnadsinstinkt och fokus på att allt ska funka smidigt.

Jag känner bara att när det fungerar så kan jag känna mig trygg och då njuta.Men nu har ju inte mycket i mitt liv gått min väg och det har ju präglat den jag är.

Det är väl därför jag går hos en kurator nu.

Men jag tror inte november kommer att gå lika fort. Mensen har fortfarande inte kommit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar