onsdag 13 november 2013

Dags att ta lån och konsten att säga nej

Betalningen ska ske två veckor innan insättning alltså början av januari. Jag har väntat med att ta lån för jag vill vänta så länge som möjligt med första avbetalningen. Tiden går fort när det gäller vissa saker och väldigt långsamt för andra. Det känns som att tiden går för fort för mig att sätta mig in i olika finansinstitutioners villkor innan det är dags för mig att låna.

En på mitt jobb ska bli pappa snart. Den 20 är BF-datumet och han kan inte planera hur morgondagen blir. Han vet ju inte om han är där då. Han och min chef pratade om det idag. Vi sitter i kontorslandskap så det går inte att låta bli att höra. Jag hade önskat att jag hade sluppit höra det.

När han har pratat andra gånger om det har det inte känts så jobbigt men idag gjorde det det. Det riktigt sved i själen. De pratade inte länge men det kändes.

En i min fritidsintresse ska gå på pappaledighet snart och då vill han trappa ner på fritidsintresset. Vi har ju vetat om det ett tag men det är inte mitt jobb att hitta en ersättare. I helgen ringde en från fritidsintresset för sondera läget med mig och/eller om jag har förslag på ersättare. Jag sa att jag orkar inte göra ytterligare en sak.

De sa att de skulle ha möte i måndags om tänkbara ersättare. De hittade antagligen ingen som sa ja för idag skickades det ut ett mail till alla om att en ersättare söktes.

Det är så svårt att säga nej när de vet att jag är singel och inte har barn. Det känns lite som att jag får skämmas för att jag säger nej. Min mamma tror att jag kommer att vackla och är på mig att jag ska stå på mig. Jag är alltför snäll ibland och kan ha svårt att säga nej.

Det är en kul grej att göra men jag har inte tid.

Så tillbaka till att skaffa barn. Jag ska börja titta på Icabanken och Ikanobank. Jag funderar också på om jag kanske ska låna 70 000 kr istället för 75 000 kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar