lördag 3 maj 2014

Är 14 maj fertilitetsresans slut?

Hej!

Det skulle sluta med att jag fick barn. Istället fick jag en operation. 11 dagar kvar.

Det skulle sluta med en nedräkning mot BF. Istället blev det en nedräkning mot en operation.

Den 1 maj fick en av mina facebookvänner sitt fjärde barn. Jag undvek att klicka på gilla eller skriva en kommentar. Det var över 100 som hade kommenterat så jag tänkte att den personen märker nog inte om jag inte klickar på gillar eller kommenterar.

Vissa kan få hur många barn som helst medan andra inte kan få en enda.

Idag tog jag en promenad till. Jag har på mig min stegräknare och försöker komma upp till 10 000 steg per dag. Det är dock väldigt svårt. Jobbdagar får jag ihop mellan 6 000 och 8 000 steg. Upp emot 8 000 steg blir det om jag hinner ta en kort promenad på 20-30 min.

En jobbdag fick jag drygt 4 000 steg och då var jag besviken. Det är inte alltid jag kan eller orkar promenera på kvällarna.

Jag försöker att använda mina semesterdagar klokt och spara pengar genom att inte sjukskriva mig på operationsdagen. Jag kommer vara flexledig både den 14 och 15 maj. Jag vet inte hur jag mår dagen efter operationen. Jag tar det säkra före det osäkra. Så det är mycket tid jag måste jobba in. På valborg så hade vi 6 timmars arbetsdag på jobbet men jag jobbade 8 timmar.

Men jag har fler dagar jag vill vara flexledig i maj och juni så jag har mycket tid att jobba in.

Livet fortsätter.

Jag går till kuratorn. I onsdags ( sjukvårdsbesök får jag gå på arbetstid) så sa hon att jag har nog egenskaperna för att kunna bli chef. Jag var tveksam för jag tror inte att jag är en person som kan hålla samman en personalgrupp och hantera när personalen kommer till mig med personliga problem.

Hon sa att jag hade de organisatoriska egenskaperna redan men att jag måste jobba med självförtroendet när det gäller att handskas med människor. Jag vet inte om jag är av det rätta virket för att bli chef. På mitt jobb är det den enda karriärvägen så jag får fundera på saken.

Men jag ville ha barn och inte bli chef.

Men med mina skulder är det mitt sätt att bli av med dem?

Men jag måste nog gå kurser på fritiden för att kunna bli det och jag tror inte att jag har tiden till det. Den tid jag har på fritiden ( förutom tid till mig själv, vänner och familj) vill jag ska gå till mitt fritidsintresse.

Kuratorn tyckte att jag var annorlunda vid detta besök. Smärtan över att vara barnlös syntes inte på mig. Hon tyckte att jag betedde mig annorlunda och hade ett lugn över mig.

Jag har ju bestämt mig för att fokusera på vikten och jag undrade om det var det som gjorde det hela. Förut har jag varit fokuserad på att få barn.

Ni märker nog att jag inte skriver här lika ofta. Jag vet inte varför men att skriva inlägg har inte lika stor betydelse nu. Det är väl som de som får barn. De slutar blogga oftast.

Men jag känner att ett visst behov att blogga finns fortfarande kvar.


1 kommentar:

  1. Du kanske skulle kunna få en Mentor eller coach som kunde stötta och vägleda dig i början om du blir chef? Lycka till!

    SvaraRadera