söndag 18 maj 2014

Är lite sjuk

Planen var att flytta hem igår. Men jag blev sjuk tidigare i veckan så det har skjutit upp det.

Jag började känna i måndags att det känns konstigt i halsen. Det fortsatte på tisdagen. Men ingen snuva eller hosta. Det var i samma stadie på onsdagen. Efter operationen blev det värre. Jag tog ju ledigt på torsdagen utifall att. Hade jag varit frisk så hade jag kunnat jobba precis som läkaren sa. Men jag var nu glad att jag var ledig för då skulle jag orka jobba på fredagen.

På fredagen gick jag igenom alla mina mail, post och telefonmeddelanden. Det var det enda jag hann med. Nu i helgen har jag mest vilat hos mina föräldrar. Jag var i mataffären igår för att handla till matlådor.

Jag har några saker jag vill fixa med lägenheten men det blir ju aldrig gjort nu när jag är sjuk. Samtidigt är det massor att göra på fritidsintresset nästa vecka. Jag har semester snart så det är bara 8 arbetsdagar till det och jag känner mig därför väldigt stressad. Allt jag måste hinna med på jobbet innan semestern.

Det är bra att det är flextid på jobbet men planen var att lägga till plustimmar till den denna vecka och inte använda mina inarbetade flextimmar. Så minst 6 timmar varje dag kommer jag att jobba.

Jag vill bli frisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar