onsdag 14 maj 2014

Dagens upplevelse/operation

Jag hade tid kl. 12 men åkte in till operation halv två. Jag kom halv tolv. Där emellan väntade jag till halv ett, bytte kläder, väntade 10 min,  träffade narkosläkare, fick alvedon och en annan smärtstillande tablett, väntade 30 min, träffade läkaren som skulle utföra hysteroskopin, väntade 10 min.

Operationen tog en halv timme och jag var på uppvaket mellan 14 och 15. Sedan gick jag till väntrummet där jag väntade på läkaren. Vid halv fyra fick jag prata med honom i några minuter.

När jag vaknade vid uppvaket så hade jag inte ont. Så jag kände på mig att myomet var kvar. Jag hade rätt. Han är den sjätte läkaren som tycker att den ska vara kvar. Han sa att min livmoder såg vanlig ut, inga polyper eller annat hittades.

Så att inget fäster i min livmoder är något som inte går att fixa.

Äggen kan man byta ut men inte slemhinnan. Så det känns som att jag är oförklarligt barnlös.

Jag vet inte hur jag ska gå vidare efter detta. Jag behöver tid på mig att fundera.

Det konstiga var att när jag hoppade upp i gynstolen i operationsrummet så kom en stark känsla över mig om att detta är det närmaste jag kommer en förlossning. Jag har aldrig känt så vid mina försök men att vara i ett riktigt operationsrum med alla medel som finns i en förlossningssal om man gör kejsarsnitt eller har komplikationer gjorde att jag fick denna känsla.

Jag blev lite ledsen men sedan sövdes jag ner och den känslan hann därför inte finnas så länge hos mig.

Men jag minns den. Jag minns den så tydligt men det kommer så klart att falna och bli ett svagare och svagare minne.

1 kommentar:

  1. Hej... Jag förstår det kan kännas nedslående men min läkare säger att en hysto ändå alltid är bra för det rör om lite i grytan där inne, även om man inte hittar något att ta bort så kan livmodern bli mer mottaglig bara för ingreppet... Kram

    SvaraRadera