fredag 16 maj 2014

Svar till kommentarer

Hej!

Jag har funderat på embryodonation. Men några länder i Europa som tillåter denna metod tillåter det tyvärr inte för singlar.

När jag valde äggdonation så var det för att det var större chanser med det än med embryodonation. Man visste att båda donatorerna var friska.

Gör man embryodonation riskerar man få ett par överblivna embryon och att föra över gener som innebär svårt att få barn vill jag inte. Är det embryon där båda är donatorer så känns det bättre.

Det är en djungel detta med att hitta rätt behandlingsmetod. Jag har inte testat immunologispåret. Dels pga det är dyrt dels för att jag tror inte att jag har tecken som visar på att jag har det. Men jag kan ha fel.

När det gäller uthyrning av mitt extrarum. Idag fick jag mail från Blocket om att min annons har plockats bort. Två månader var den uppe.

Jag bor alltså i fel del av Stockholms län. Alla vill bo i de centrala delarna av Stockholms kommun. Bor man i en annan kommun i länet så är det svårare att hitta en hyresgäst.

Jag vet inte hur jag ska kunna hitta en hyresgäst som är pendlare. Det är jättemånga annonser på Blocket och min drunknar snabbt i den mängden. Jag ska försöka igen i augusti. Jag funderar på att sänka priset till
2 500 kr för ett möblerat rum. Kanske någon student nappar på det hela.

Annars får jag hitta på något annat.  Tips emottas.

Jag har inte haft tid att kolla upp Airbnb men ska försöka göra det ikväll.

5 kommentarer:

  1. Kan du inte testa att själv svara på annonser som sökande lagt ut? Eller du kanske har gjort det. Marknaden är ju verkligen en djungel även för de som söker och det finns många oseriösa annonser som skapat osäkerhet o rädsla för att bli lurad. Kanske testa att skriva annonsen på engelska?
    Jag är säker på att du, oavsett var du bor, kommer kunna hitta en hyresgäst med tanke på hur marknaden ser ut.
    Kolla med folk på jobbet eller fb om de vet nån som söker om du inte gjort det, på det viset får man ju en referens ofta också.
    Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina tips. Facebook testade jag i mars men ingen nappade. Jag ska börja kolla mer på sökandeannonser på Blocket.

      Radera
  2. Hur många försök har du gjort totalt Dina?

    Hälsningar
    Vemvet

    SvaraRadera
    Svar
    1. 5 inseminationer, 3 ivf ( inga frysförsök) och 1 äggdonation.

      Så 9 totalt.

      Radera
  3. Tyvärr är det många som inte blir gravida som inte tror att de kan ha immunproblematik för att de inte har något som tyder på det, men barnlösheten är ju just det främsta tecknet på det….. Vet inte vad du har testat men jag hoppas att du åtminstone har provat kortison och andra läkemedel behöver inte vara så dyrbart, t ex Fragmin & acetylsalicylsyra. Sen finns det mer effektiva läkemedel som Intralipider som också är billigt men svårigheten kan vara att få tag på det och någon som sätter det. Neupogen och Letrozole är kanske lite hardcore men jag säger det så att du och andra som läser får reda på att det finns mycket att testa innan man ger upp!

    ED behöver inte enbart vara överblivna embryon från par som redan har svårt att få barn och deras svårigheter behöver ju inte bestå i dåliga ägg eller spermier, utan helt andra anledningar. Det är embryon av riktigt god kvalité och jag vet många, även ensamstående, som lyckats på det viset!

    Kram
    M

    SvaraRadera