onsdag 18 juni 2014

Ständigt påmind på jobbet

1) I fredags gick en kollega på föräldraledighet. Hon ska föda i juli

2) Idag hittade en kollega en hel bunt papper i skrivaren om ägglossning och hur man blir gravid. Nu pratar alla om vem det kan vara som har skrivit ut dessa papper. Papperna ligger kvar i skrivarrummet. Det är i alla fall inte jag denna gång.

3) Idag såg jag en liten mage på en kollega. Så nu är hon gravid också.

Jag jobbar på en stor arbetsplats där vi är flera hundra. Men det är ca 100 som sitter runt omkring mig som man ofta ser.


Det jag kom på nu efter dagens två händelser är att jag aldrig kan bli personen jag var innan jag började försöka skaffa barn. Jag kan aldrig glömma bort dessa tre år.

Ursäkta att jag svär nu.

Fan.

1 kommentar:

  1. Hej. Jag jobbar också på en stor arbetsplats och hör dagligen allas prat om barn, bebis, graviditet. Det är otroligt påfrestande när man själv inte mår bra och har kämpat i flera år. Just att upptäcka att någon har en liten mage och höra en massa "grattis" är det värsta. Då håller jag på att gå sönder. Kram till dig!

    SvaraRadera