tisdag 17 juni 2014

Ta tillvara möjligheter

Nu när jag inte försöker skaffa barn är jag inte så bunden som jag brukar vara. Slipper säga nej till saker och ting.

Jag har blivit erbjuden att åka bort fredag till söndag om två veckor med en vän. Det kostar inte så mycket men vi ska bo på ett vandrarhem, hyra cyklar och umgås. Nu hoppas jag att min chef går med på att ändra min semester. Jag ska byta en semesterdag till den 4 juli.

Jag hade aldrig kunnat säga ja till detta om jag var mitt uppe i ett försök. Sprutor ska tas, läkarbesök ska bokas och man vet aldrig när man ska åka iväg. På sommaren gör många försökare sina försök. Jag gjorde försök under mina somrar också.

På lördag ska en annan vän komma hem till mig och vi ska laga mat ihop.

Det ska ju regna torsdag till söndag denna vecka så det blir en del inomhusaktiviteter. Jag hade hellre varit ute men många caféer och andra ställen är ju ändå stängda under midsommarhelgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar