söndag 1 juni 2014

Första dagen på första sommarmånaden

Inflyttningsfesten igår var lyckad. Min syster kom på menyn och hjälpte mig fyra timmar på fredag kväll och en timme innan festen började igår. Jag är inte bra på att laga mat medan min syster tycker att det är kul.

Alla gäster tyckte om det som bjöds och trots att mammorna hade sagt att jag inte skulle köpa speciell mat till barnen så gjorde jag det. Jag frågade dem en extra gång om de verkligen inte ville ha något speciellt till barnen.

Men jag köpte bananer, festisar och korv med bröd ändå.

Gissa vad barnen åt? Bananer, festisar och korv med bröd.

Den ena vännens son fyller år nästa helg men jag kan inte komma på kalaset. Så han fick sina presenter igår och både mamma och son var nöjda. Mamman tyckte om kläderna som sonen fick och sonen tyckte om leksakerna.

Det var rea på kläderna så jag köpte ett par shorts och två t-shirts. Leksakerna var armpuffar att ha när man simmar, kikare och en ficklampa för barn. Ficklampan var inköpt på Ikeas barnavdelning och var en sådan som man vevar upp själv för att det ska lysa.

Mamman sa att hon inte hade tänkt på att hennes son ska ha nya armpuffar nu när han är äldre och var glad över att jag hade tänkt på det.

De vuxna gillade maten. Det var mycket att välja mellan. Tre olika förätter, en huvudrätt med sallad, två olika bål och en efterrätt. Men vid sidan om efterrätten fanns mandelkubb och en liten Marabouchokladask utifall någon inte gillade efterrätten.

Det blev mycket mat över och syrran tog lite med hem och mina föräldrar fick också lite.

Det känns konstigt att vara ledig hela veckan. Det känns också konstigt att jag ska åka iväg på semester på torsdag. Vanligtvis brukar jag ha packat redan men eftersom jag är ledig så har jag skjutit upp på det.

Jag önskar er alla en jättetrevlig nästa vecka.

Nationaldag och dop missar jag men hade jag varit hemma hade jag nog tittat på det.

Kram


1 kommentar:

  1. Hoppas du får en jättefin minisemester! =)

    SvaraRadera