torsdag 2 februari 2012

Besked

Läkaren var jättebra. Jag bestämde mig för att berätta allt. Jag är inte så bra på att ljuga. Det var bra att jag berättade för då kunde han säga mer om mitt myom. Om jag inte hade berättat att jag vill skaffa barn så hade jag inte fått veta vad han hade tyckt om den.

Han undrade om jag inte skulle fundera på att operera bort myomet. Han tyckte att jag var för ung för att ha ett så stort myom. Han sa att myomet ökar missfallsrisken.

Han sa att jag kanske skulle prata med den gynekologen jag gick till som såg myomet först och diskutera operation. Jag berättade att jag gick till Mamamia och att jag försöker skaffa barn som singel i Danmark.

Han sa att smärtor i nedre delen av magen kan bero på myomet och kommande ägglossning. Smärtan i övre delen beror nog på något annat som allmänläkaren på vårdcentralen har hand om. Men där konstaterades inget.

Jag ska ju maila läkaren på Mamamia så fort jag får mens så när jag träffar honom så får jag berätta vad denna läkare sa idag.

Jag anser nu att försöket i oktober var inget riktigt försök eftersom jag åkte försent. Nu i mars ska jag åka i tid. Funkar inte det försöket så får jag ta ett nytt beslut om vad jag ska göra.

Det verkar som att jag troligen sällar mig till den skaran som kommer att ha en brokig väg fram till ett barn. Så jag satsar på barn senast 31 december 2014 nu i första taget.

Så nu ska jag försöka fortsätta äta nyttigt och röra på mig mer. Så nu försöker jag finna tid att börja träna. Min fritidssysselsättning tar en stor del av min fritid men jag måste prioritera min hälsa. Så nu söker jag en träningsform som passar mig och mitt livspussel.

Han sa också att jag hade lite svamp (efter att ha kollat i mikroskop) så jag fick recept på 1 Pevarylvagitorie att ta ikväll.

Jag var väldigt nöjd med läkaren. Jag fick känslan över att han inte är villig att kolla efter när jag har ägglossning och sånt. Men det känns skönt att ha kontakt med en bra gynekolog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar