fredag 17 februari 2012

En lite arg kund

Jag pratade i telefon med en missnöjd kund alldeles nyss. Han ringde åt en annan persons vägnar.

Då frågade han mig om jag har barn. Jag svarade ärligt att jag inte hade barn. Då sa han att då kan jag inte förstå hans vän. Hon hade fått barn under 2010 och alla de viktiga saker som hon måste göra det hann hon inte med pga det. Då ska inte vi
(mitt arbete) komma efter henne och begära in extra avgifter mm bara för att hon inte hinner med allt.

Jag kan inte berätta vad jag jobbar med så det är svårt att skriva exakt vad som har hänt.

Nu är det inte så att det är det första brevet vi har skickat till kundens vän utan det har skickats brev i ett halvår om denna sak. Att kundens vän inte tar itu med saker och ting är inte mitt problem.

Jag blev lite arg men försökte att hålla mig lugn i telefonen när han pratade om att bara för att jag inte har barn så är jag inte en bra person att ha hand om detta ärende.

Tyvärr så slutade inte det samtalet så bra som jag hade velat men jag var glad att han fattade till slut att vi inte kom längre i ärendet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar