fredag 24 februari 2012

Kanske lite uppgiven

Svårt att beskriva hur jag känner mig. Kommer det någon större flytning så undrar jag om det är mensen. Men ack så fel man kan ha. Hela veckan har varit så.

Just nu så önskar jag att jag kunde gå på ultraljud en gång i veckan. Då har man mer koll.

Jag var förbi Ica Maxi idag. Apoteket där hade 20 % rabatt på valfri vara. Jag köpte dyra Clearblue ägglossningstester där. Den inplanerade veckohandlingen blev inte av utan det blev att gå till apoteket och sedan åka hem.

Jag planerar nog att börja testa på måndag om inte mensen har kommit. Jag vet att det finns en liten chans att jag kan åka i mars men jag vet inte om jag har ork till det. Igår kändes det också som att jag hade feber och idag har ju tagit många febernedsättande tabletter så jag vet inte om jag hade feber idag också. Man får ju inte åka och inseminera sig om man har haft feber i menscykeln. Men om mensen uteblivet när börjar min menscykel då?

Jag blir ju galen av alla om. Ska jag strunta i regeln att inte åka om man har haft feber? Efter att ha läst olika saker på Femmis och sedan nätet borde jag inte det. Men att ha feber två månader i rad? Jag minns inte när det hände sist.
Nu är det inte bara jag på jobbet som har blivit sjuk denna vecka. En annan kollega sjukanmälde sig idag.

Syrran åkte ju till Malmö igår och idag gick planet till Spanien från Kastrup. Jag hade lovat att hämta påsar i hennes lägenhet och förvara hos mig under hennes vistelse där. Jag hämtade dessa idag. Det var efter det som jag åkte till apoteket. Hon har hyrt ut lägenheten i två månader och då ska jag vara den som sköter kontakten med hyresgästen. Men jag vet inte när hyresgästen kommer bara att det är någon gång nästa vecka. Hon kommer från Göteborg och fått ett tillfälligt jobb här i Stockholm i två månader som kanske kan bli förlängt till tre månader. Syrran är ju borta i tre månader så det passade ganska bra.

Nu sitter jag och kollar facebook hela tiden för att se om allt är bra med henne. Planet skulle landa omkring två. Men jag antar att det är många nya intryck som hon gör och att hitta internet är inte högsta prioritet. Jag hoppas att hon avger något livstecken nu i helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar