fredag 13 maj 2011

Månadssamtal med chefen

Jag skulle ha skrivit detta inlägg för länge sedan men blogspot ville inte låta mig logga in pga något fel som de hade. Jag hoppas att alla problem är fixade på blogspot eftersom jag har läst att andra bloggar haft problem tidigare i veckan.

Min chef har månadssamtal med sina anställda varje månad. Man kan prata mellan 10 min till en timme. Det beror på hur det går på jobbet för en. Eftersom jag sköter mig utmärkt fanns det inte mycket att säga. Vi pratade ca 15 min.

Jag läste på Femmis denna vecka om en som sa till sin chef om att hon kommer att vara borta minst en dag och ibland några dagar pga IVF varje månad.

Under samtalet med min chef kunde jag inte låta bli att tänka om jag skulle berätta. Men jag höll tyst.

Den på Femmis som berättade fick använda komptid för sina resor. Om chefen säger ok till det så är det en fördel med att berätta. Berättar man inte så måste man ringa sig sjuk hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar