söndag 8 maj 2011

Spenderat eftermiddag ut i solen

Jag åkte hem till min höggravida kompis. Hon ska föda den 27 maj. Vi var på en gräsplätt utanför hyreshuset hon bor i. Vi satt på en filt och fikade. Hennes styvson på 5 år var med också. Sambon jobbade.

När styvsonen ville leka så ställde jag upp eftersom min kompis orkade inte. Hon är inte så rörlig nu förtiden och har lite foglossning också.

Det är bra att umgås med dem. Jag får en större insikt om hur det är att vara gravid och mamma genom henne.

Jag börjar tänka då om hur det skulle bli när jag är mamma. Efter att ha umgåtts med dem idag så tänkte jag in mig i olika situationer som jag upplevde idag. Ena stunden vill jag vara mamma och den andra stunden inte.

Livet är inte lätt. Jag måste ta svåra beslut. Att bli ensamstående mamma är ett av dem. Men ett liv utan barn kan jag inte se mig leva. Det kommer alltid finnas tvivel men efter att ha läst bloggar på försökare och de som har blivit mammor så gäller det bara att göra sitt bästa.

1 kommentar:

  1. Jaaa, näää, det är inga lätta beslut!! Men jag tror att det kommer gå jättebra för dig oavsett vart du landar!

    kramar

    SvaraRadera