söndag 1 maj 2011

Denna vecka

Jag har jobbat mycket denna vecka. Både på mitt ordninarie jobb och min fritidssysselsättning som jag kallar mitt andra jobb.

På mitt ordninarie jobb jobbar jag måndag till fredag men eftersom jag behöver tjäna ihop pengar till reskassan så jobbade jag i måndags på annandag påsk 5 timmar och så jobbar jag idag 4 timmar.

Min kompis som jag ska åka till New York med tror att vi behöver ca 10 000 kr var i reskassa. Minst 5 tusen vet jag att jag kommer att ha men man vet aldrig vilka extra kostnader som dyker upp innan jag åker. Så jag måste se till att det är minst 5 tusen jag har på avresedagen.

Jag hoppas bara att gynekologen på Mama Mia tar betalt enligt landstingstaxan för min undersökning och påskrivning av Storkpapprena. Har ju läst på Femmis att alla läkare inte har avtal med landstinget och då kostar ett läkarbesök mer.

Det har gått ganska bra att bo med syrran. Vi har olika tankar angående hur städat det ska vara. Jag tycker det är viktigt att det är städat medan hon tycker det är lite mindre viktigt. Dock så har hon städat denna vecka för jag har knappt varit hemma. Mitt andra jobb gör så att jag kan komma hem väldigt sent. I torsdags kom jag hem kl. 23. Gick direkt från mitt ena jobb till mitt andra.

Jag hoppas att ni som läser detta har haft en trevlig helg. Nu är det maj och även om det blir kallare nästa vecka så är sommaren på väg.

1 kommentar:

  1. hmm Mamma Mia är nog rätt dyra, har jag fått för mig. Jag har bara gjort ett UL där, men det var kostsamt. Men jag har egentligen ingen koll :) Kul med NY!

    SvaraRadera