onsdag 25 maj 2011

Tiden går långsamt

Jag är inte van att ta prover och hålla reda på remisser och sådant.

Nu gjorde jag ju bara vad läkaren sa till mig. Han sa att jag bara skulle ta blodprov för hormoner på dag 3 i menscykeln. Så det gjorde jag. När jag kom hem och gick igenom papprena såg jag där att han hade lagt en remiss för HIV-test och en för AMH-värde också. Nu ska jag dit den 10 juni för hormontest 2 och då får jag väl ta blodprov för dessa två saker också.

Men han nämnde inget om dessa två saker utan gav mig en massa papper som jag la i min
"skaffa barn"-mapp. Det var väl tur att jag tittade igenom papprena.

Annars tycker jag tiden går långsamt.

Igår så fick ytterligare en person, en kvinna som jag hade närmare kontakt med för några år sen men är nu bara vän med på facebook, sitt andra barn.

Min bästa vän som har bf den 27 maj har ännu inte fått barn. Hon tror hon går över tiden och får ett junibarn. Vi får väl se.

Tiden går långsamt för jag vill att det ska bli höst så att jag kan verkligen börja planera inför ett första försök någon gång nästa år.

Men några milstolpar längs denna väg är 10 juni, 19 juli och 25 augusti.

1 kommentar:

  1. Mycket väntan är det men jag håller tummarna för att det går snabbt sedan =)

    SvaraRadera