fredag 8 april 2011

Denna arbetsvecka

Jag arbetar i ett stort hus med 10 våningar. Så de som arbetar på min del på mitt våningsplan har jag mest kontakt med. Men jag har ju även kontakt med andra kollegor på andra våningar.

Denna vecka fick jag reda på att 2 kollegor som jobbar på andra våningar är gravida. De talade om det för mig när vi pratade. Det är rekord för mig på denna arbetsplats när det gäller antalet på en vecka eller månad. Det är många kvinnor kring 30 som arbetar i huset men det brukar gå ett par månader emellan någon kollega som jag har kontakt med berättar att hon är gravid.

Så ju fler kvinnor i min ålder som får barn ju mer jag känner att jag sticker ut på min arbetsplats. Jag är inte dum och vet ju att andra kollegor undrar hur det ska gå för mig. Jag har inte haft en pojkvän på 4 år. Men internetdejting funkar inte för mig och jag går inte ut på krogen. Jag är inte social så jag börjar inte gärna prata när jag är med andra. Om någon börjar prata kan jag fortsätta bara för att jag inte vill stå där helt tyst.

Jag vill lära mitt barn att vara social. Jag vill inte att mitt barn ska bli som mig. Det är väl en rädsla jag har. Som ensam förälder ska man själv lära barnet allt. Är man två så kan den andra föräldern ställa upp där den ena föräldern brister.

Kan jag ge mitt barn allt det behöver?

Hur kommer kollegor att reagera på beskedet?

Jag är glad att jag har min familj bakom mig när det gäller mitt beslut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar