lördag 2 april 2011

Fysiska tecken

Efter att ha läst många bloggar nu i ca ett halvår så har jag fattat att fysiska tecken är vanligt att man tittar efter. Man vill veta om man har samma symptom som tidigare gånger eller månader.

Jag har omedvetet börjat kolla tecken hos mig själv inför varje mens. Min hjärna kommer bara på att just det den där saken är ju ett tecken. Det har nog blivit så efter att ha läst alla bloggar.

Det tecknet jag tänkt på mest är att när jag har mens får jag knappt några finnar eller andra små bulor som kan bli kommande finnar. Min hud är så len då.

Så fort mensen är slut så dyker finnarna och dessa andra små bulor upp. Det är irriterande. Ibland har jag svårt att inte röra dessa. Jag vet att man inte ska röra finnar men ibland är det svårt att låta bli.

Varje dag så tvättar jag ansiktet men speciell ansiktstvätt, tvättar sedan ansiktet med en bomullstuss som jag har hällt en vätska på och sedan när ansiktet har torkat så smörjer jag in ansiktet med en speciell salva. På kvällen gör jag samma sak förutom salvan. Denna proceduren har inte hjälpt mot finnarna men jag fortsätter ändå. jag har alltid haft många finnar ända sedan tonåren. Olika medel som inte hjälpt. Finnarna är lika många ändå. Jag önskar att de inte var så många för mitt ansikte skulle se finare ut då.

Jag undrar om jag får mindre och färre finnar när jag blir gravid eller om jag får fler. Jag hoppas på färre.

1 kommentar: