tisdag 5 april 2011

Lite tvivel igår kväll

Så var jag på ännu ett möte igår kväll. Det var mitt fritidsintresse som jag höll på med. Vi pratar om planer för nästa år och året efter. När vi gjorde det så tänkte jag bara på vad händer om jag är gravid nästa år eller året efter. Planeringen blir ju annorlunda. Jag ville bara tala om för dem mina planer så att de kunde vara förberedda. Men jag kan inte tala om för människor som jag inte känner så väl om mina planer. Jag tror inte att de skulle förstå.

De skulle undra hur det ska gå kombinera ihop med mitt fritidsintresse speciellt när jag ser riktigt lovande ut och har framtiden för mig. De skulle säga att jag fortfarande är ung och ska inte ge upp hoppet om att jag en dag träffar en man.

På jobbet så vet jag att de klarar sig utan mig men mitt fritidsintresse...De klarar sig med det blir ett avbräck.

Sedan när jag kom hem så började En unge i minuten på TV4. Där var det bara par och det spädde på mina tvivel ännu mer. Tänk om min mamma och min syrra båda jobbar och jag måste vara själv på förlossningen. Jag tror jag klarar att jag är själv några timmar men inte hela tiden.

Men samtidigt så har jag alltid vetat att mitt fritidsintresse och att ha barn själv är svårt att kombinera om inte mina föräldrar ställer upp 2-3 kvällar i veckan.

Just nu är det inte så roligt på mitt jobb. Jag arbetar för lönen men det är mitt fritidsintresse som gör mig lycklig. Det är det jag längtar till och inte till mitt jobb. Tidigare hade jag kul på jobbet men nu har mitt fritidsintresse tagit över det och jobbet är bara ett måste.

Jag kommer nog över det och om några dagar så tänker jag igen på det underbara med att få barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar