fredag 1 april 2011

Nästa månad

Idag kan jag äntligen säga att nästa månad ska jag till gynekologen för att undersöka om allt är ok med mig och för att gynekologen ska fylla i alla papper till Storkklinik.

Den 18 maj är det. Det som oroar mig lite är att det är ungefär då som min mens ska komma. Men väntetiden för läkaren är 4 månader så jag kan inte avboka tiden. Jag får bara hoppas att kroppen ser till att jag får min mens tidigast den 19 maj.

Min plan är att ha journalsamtal den 25 augusti men det är först efter att jag har fått alla papper ifyllda från läkaren som jag kan ringa till Storkklinik och boka journalsamtalet. Jag ringer antagligen i juni någon gång.

Jag mailade Storkklinik i februari men fick ju till svar att jag är på tok för tidig med att boka ett besök och att besök bokas genom att man ringer och pratat med dem. De har inte lagt upp schemat för så långt fram. Jag får hoppas att de i juni har lagt upp schemat för slutet av augusti.

3 kommentarer:

  1. Hur förfärligt det än känns med mens vid ett gynbesök tror jag att de är vana... Jag tror inte du behöver oroa dig!!

    SvaraRadera
  2. men hur kan väntetiden vara fyra månader?? det är ju galet!! :(

    SvaraRadera
  3. Till Mama Mias gynekolog i Stockholm är det så lång väntetid. De har bara 1 men jag tycker att de borde ha fler. Jag vill ha en gynekolog som förstår oss singelkvinnor. Efter att ha läst på andra bloggar och Femmis så har jag förstått att det är bäst att ha läkaren i Karlaplan även om det är lång väntetid.

    Jag har heller inte så bråttom så jag kan vänta men jag har förståelse för att andra har bråttom. Då får man ta de gynekologer som har lediga tider även om de inte har förståelse.

    SvaraRadera