torsdag 28 april 2011

Fick kattbesök igår kväll

Så låg jag i soffan med datorn i knäet. Jag hade balkongen öppen. Plötsligt så tyckte jag att gardinen fladdrade till och något stort rörde sig där bakom. Jag var trött och trodde jag hallucinerade. Men sedan såg jag något vitt och guldfärgat röra sig.

En katt kom in. Innan jag fattade först att det var en katt blev jag lite rädd. Men jag är van vid katter så det var ingen fara där.

Jag bor högst upp på sjätte våningen och jag har bara en grannbalkong i anslutning till min. Min syrra knackade på deras inglasade balkong. Ett av deras fönster var öppet och deras katt hade sedan gått på räcket och hoppat ner på min balkong och gick in.

Vi försökte fånga den men det fanns många ställen att gömma sig på hos mig. Det är fullt av flyttkartonger och stora IKEA-påsar hos mig. Så syrran pratade med den kvinnliga ägaren. Hon ville att vi skulle ta katten och lämna över den men vi ville inte vi. För då skulle vi vara tvungna att göra bytet med katten hängandes i luften och riskera att vi tappar katten. Att döda en katt vill vi inte.

Så vi kom överens om att vi ska fånga katten och mötas nere i porten. Katten ville dock inte infångas. Den var nog rädd. Så ägaren fick komma upp till oss och hämta katten själv. Med allt detta så la vi oss en timme senare kl. 23 istället.

1 kommentar:

  1. Gud vad roligt... *fnissar* Inte riktigt vad man väntar sig sådär på kvällen!! Och på sjätte våningen? Hade nog hoppat ur skinnet.

    Ta hand om dig!

    SvaraRadera