onsdag 24 oktober 2012

Byta testdag?

Jag inseminerades på en fredag så jag räknar lördag som dag 1. Sedan förra inlägget har jag funderat på om det är försent att ha testdagen på måndag. Sena plus är ju inget bra och då måste man ju testa innan för att få veta om man har fått ett sent plus. Jag är nöjd med måndag men för kommande försök så måste jag ju veta så mycket som möjligt så att kommande försök lyckas. Så kanske måste jag testa tidigare.

När tycker ni att jag ska börja testa?

Dag 14 är på lördag.

Nu har jag brutit mitt löfte till mig själv att inte skriva om att räkna dagar osv. Så om mensen kommer senare idag så bli inte förvånade.

3 kommentarer:

  1. Jag räknar oxå inseminationsdagen som dag 0, dvs lördag dag1. Har alltid haft TD på dag 14.

    Gör det du känner att du mår bra av!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag räknade också som du o testade dag 14, dock dag 13 den gången jag va gravid för att jag kände mig säker o ville förekomma mamma... Gav henne grav testet i ett paket, o hade jag gjort dag 14 så hade hon nig fattat innan hon öppnade. Håller tummarna! Kram från Åsa med Tuva

    SvaraRadera
  3. Jag testade faktiskt på dag 13 så som du räknar...en dag mer eller mindre gör nog ingen större skillnad. Stort lycka till oavsett när du testar! :)

    SvaraRadera