onsdag 3 oktober 2012

En äggblåsa

Ja, det är bättre än inget men det känns som att jag har en klen kropp. Jag får se hur jag gör inför nästa försök som jag hoppas att jag inte behöver göra.

Äggblåsan var 12 mm så han tror att i helgen får jag positivt på ägglossningstestet. Han sa att det är ingen idé att testa ikväll.

Det känns som att det kanske är dags att sluta med Testlagrets tester och börja med Clearblue imorgon. Nu testar jag varje morgon och kväll. Från fredag kanske jag börjar med tre gånger om dagen.

Jag ska på en inflyttningsfest på lördag hos en kompis. Hon har haft det lite jobbigt ett tag och det betyder mycket för henne att ha den här festen och få en nystart. Så det känns jobbigt att inte kunna komma. Jag har dock förvarnat henne om att jag kanske inte kan komma.

Om den var 12 mm idag och växer 2 mm per dag så är den 18 mm på lördag. Får jag positivt på lördagen så åker jag på söndag. Men kommer den att växa 2 mm per dag?

Det positiva är att tydligen har jag en normal follikelfas även denna gång. Inte över 20 dagar som förut.

Jag vet inte om det är viktnedgången, pergotime, metformin eller något annat som har gjort det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar