måndag 22 oktober 2012

Stolt storasyster

Min syster tog körkort idag. För två veckor sedan gjorde hon teoriprovet men klarade inte det. Dagen efter körde hon upp och klarade det. Idag gjorde hon teoriprovet igen och klarade det.

Hon tog automatkörkort precis som jag har. Hon försökte med manuellt men det verkade för svårt för henne. Men för att kunna få ett jobb som kräver körkort så måste hon ha manuellt körkort. Hon hoppas kunna börja övningsköra med trafikskolan igen nästa år. Nu vill hon ta det lugnt det här året och spara ihop till min och hennes semester.

Min chef sa idag att det ser svårt ut för mig att få semester i mars men hon skulle prata med ledningsgruppen om vilka veckor nästa år som man kan bevilja semester. Förhoppningsvis får jag svar denna fredag sa hon men hon kunde inte lova något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar