söndag 28 oktober 2012

En bra Femmis-träff

Vi var bara fyra som kom. Nästa gång ska vi ha den mer centralt för då kanske fler kommer.

Men vi hade jättebra diskussioner och det är skönt att dela med sig. En är gravid, en hade gjort sitt andra försök i onsdags och den tredje väntade på några testresultat innan hon kan åka på sitt tredje försök. Sedan var det jag förstås. Jag berättade om att försök nummer fyra misslyckades och att jag nog tar en paus. Hur länge får vi se men åtminstone det här året.

Vi pratade också om att den första i vår grupp fick sitt barn i måndags. Hon mailade i morse och talade om det. Hon fick en dotter.

Det är ju två som ska få barn i november så två barnbesked till lär nog komma snart. Vi pratade om hela processen och allt som har med det hela och göra. Vi pratade också om att det var ett tag sedan någon talade om att de hade fått ett positivt graviditetstest. Ingen sedan juni om vi minns rätt.

Det var skönt att prata av sig.

Jag har nog bestämt idag att ringa till läkaren imorgon. De andra undrade om jag skulle göra äggledarspolning och jag har inte tänkt på det men det är kanske bra att göra det under min paus.

Annars så är det bra. Jag tog en promenad efter träffen och det var lite kallt men det gick. När jag vaknade i morse var det 5 minusgrader. Ett par plusgrader var det nog under promenaden. Solen har ju lyst hela dagen.

Ingen mens än men den kommer nog när jag slutar med progesteronet. Jag ska fråga imorgon vad läkaren tycker.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar