fredag 3 februari 2012

Funderar mig bort

På tunnelbanan hem så funderade jag om hur jag hade velat vara idag.

Jag hade helst velat vara gift och antingen ha ett barnå som är högst 2 år gammalt eller gravid. Nästa alternativ är att vara singel och ha barn. Det tredje singel och gravid.

Nu får jag väl se om och när jag får barn.

Jag har inte aktivt kollat min ägglossning. Med idag så är det nog min tredje dag jag har kollat. Inget positivt test än. Jag har antagligen missat ägglossningen.
Mitt magont har faktiskt nästan försvunnit. Men vem vet hur det är imorgon.

Jag och en kollega mailade varandra idag för att diskutera ett gemensamt ärende. Vi skrev lite allmänt om jobbet, omorganisation och löneförhöjningar också. Han skrev att jag är väldigt duktig på mitt jobb och borde börja fundera på att hitta ett bättre jobb som passar mig bättre och som kan ge högre lön.

Nu när det är lågkonjuktur så är det inte så lätt att hitta ett nytt jobb. Men samtidigt så behöver jag en så hög lön som möjligt om jag ska bli en ensamstående mamma. Det positiva med mitt jobb är att det går att kombinera med barn. Jag är inte så säker på att andra jobb går att göra det och det är väl inte heller så smart och börja ett nytt jobb och bli gravid inom ett år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar