torsdag 6 februari 2014

Valde att vara som vanlig idag

Ända sedan insättningen har jag försökt att ta det lugnt. Idag valde jag att jobba till halv sex. Jag har tidigare oftast gått hem vid fyra senast vid halv fem.

Men det behöver jobbas in tid de dagar jag orkar jag göra det. Nästa vecka kanske jag är så ledsen att jag inte pallar att jobba så mycket varje dag. Hade HCG-provet varit bra i tisdags så hade jag nog inte jobbat över idag.

Jag tog utrogest vid kl. 16 som jag är tillsagd. Blev lite yr en stund efter det och brösten började kännas. Det känns konstigt att jag kan få ordern att sluta med medicinerna imorgon eller nästa vecka när jag egentligen skulle ha fortsatt med det i flera veckor.

Jag vet inte om läkaren jobbar imorgon så jag kanske inte får provresultatet imorgon. Jag vet att läkaren är ledig på måndagar och är åter på tisdag. Han är pensionär och väljer själv vilka dagar han vill jobba varje vecka. Oftast jobbar han tisdag till fredag men i år har det blivit mer sällan att han jobbar fyra dagar i veckan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar