torsdag 9 april 2015

Ta för mig i livet

Jag vet att jag måste hitta andra saker i livet att göra. Uppleva och njuta av saker.

Just nu är det lite stressigt både på jobbet och privat. Mycket som händer på en gång. Hinner inte uppleva och njuta.

Igår när kollegan pratade om sin resa. Ämnet vi pratade om var att åldras och inte resor. Kollegan tog då upp resan hon skulle göra i höst med sin familj.

Jag brukar inte prata om mitt privatliv på jobbet. Även glada händelser brukar jag inte prata om på jobbet. Kanske det är så för att jag är så van att även bra händelser på något sätt förstörs och blir inte så bra som jag hade velat. Man gör allt för att det ska bli bra och ändå blir det dåligt.

Har man tillräckligt med bra saker som händer då är det nog enklare att prata om dessa innan man gör dem. Jag vill inte jinxa något. Alltså säga det högt och sedan blir det inte av.

Just nu vill ha dem för mig själv och hoppas att de går bra. När jag har gjort något och det har gått bra så kan jag nog prata om det.

Men om resor pratar man mest om innan man åker. Det pratas inte så mycket om efter att man har rest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar