lördag 26 mars 2011

En resa bokade jag idag

Jag ska åka till New York den 17 juni och komma hem den 25 juni. Det är en av anledningarna till att det blir först nästa år jag har pengar till försök.

Jag och en vän bokade resan idag. Det är första gången vi båda åker till USA. Det blir spännande.
Att åka till New York är vår egen 30-årspresent till oss själva. Vi både fyller 30 i år.

Men även om pengarna inte finns i år så planerar jag för fullt i huvudet för hur det är att vara gravid och förälder.

Jag har alltid varit den som är ansvarsfull, noga och den som vet mycket praktiska saker och ting om hur samhället fungerar. Min bästa kompis är den som är gravid men hon säger till mig att jag vet mer om allt man ska tänka på och förbereda sig på när man är gravid och blivande förälder än hon är.

Men jag har också alltid varit en sådan person som alltid vill vara redo och veta var fallgroparna är så att jag inte hamnar själv i dom. Därför är jag också ute i ganska god tid med saker och ting.

Jag har ända sedan jag var liten vetat att förälder vill jag bli. Jag har då varit nyfiken och tagit reda på information om graviditet, sjukvård och annat. Men jag har velat utbilda mig, skaffa jobb och bostad innan jag får barn. Nu har jag allt men mannen saknas. Jag trodde inte att mannen skulle saknas när jag blev redo att skaffa barn men det är inget jag kan styra.

2 kommentarer:

  1. Vad härligt med New York! Klart du ska åka dit nu i sommar och njuta!
    Och även om jag förstår din barnlängtan så ska du veta att du är 'ung' i dessa sammanhang. Det säger dom till mig i alla fall och jag är 33 år. Så du hinner! Ta det i den takt det kommer.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh vilken resa!! Tycker jag är en fantastisk 30-års present :0)

    SvaraRadera