torsdag 17 mars 2011

Idag kom mensen och om nattens dröm

Ja, imorse när jag vaknade hade den kommit. Jag kollade kalendern och det var den 11 februari jag fick min mens sist. Så 34 dagar emellan. Det blir längre och längre emellan. Få se hur långt det blir nästa månad.

Ikväll ska jag prata i en minut offentligt till en liten grupp människor på ca 20 personer. Jag har inte känt mig nervös men inatt drömde jag mardrömmar om talet.
En av drömmarna var att jag helt plötsligt blev förkyld och min röst inte höll så jag kunde inte tala högt så jag höll inte mitt tal. Då började två personer ha en högljudd diskussion med varandra och de kom inte överens om en sak. Så mötet kunde inte börja eftersom jag inte kunde hålla inledningstalet och sedan började två personer till ha en högljudd diskussion med varandra och sedan var allt förstört.

Ett annat möte jag var på förra veckan sedan så skulle en kvinna leda mötet för första gången. Hon skulle lära sig hur man gjorde och den som brukar hålla i mötet skulle ta hennes plats. Men hon var förkyld så hon avböjde att hålla i mötet och den ordinarie ordförande höll i mötet som vanligt. Det kan vara så min mardröm fick idén om min hastiga förkylning.

Jag vet att jag drömde andra drömmar om mitt lilla tal men jag minns inte vad de handlade om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar