lördag 12 mars 2011

Skulle jag ha gjort det här om jag inte var singel?

Jag bor 10 minuter ifrån mina föräldrar om man går. Väldigt nära alltså.

En dag varje helg så går jag förbi dom och spenderar några timmar hos dem. Min bror bor kvar hemma också.

Idag kom syrran förbi och så såg hela familjen melodifestivalen tillsammans. Syrran har ca 1 timmes resväg med kollektivtrafik till mina föräldrar från dörr till dörr. Bussen tar 10 minuter och pendeltåget 10 minuter men det är väntetiden och promenaderna till och från som tar den mesta tiden.

Föräldrarna bjuder på mat så det är snällt. Men nu har jag kommit hem och undrar om jag skulle ha spenderat lika mycket tid hos dem om jag hade en pojkvän eller var sambo. Det är väl viktigt att kunna visa att man klarar sig utan föräldrarna men samtidigt har jag i slutet av detta år bott ensam i 5 år.

Jag blir nog en bra mamma även om jag är ofta hos mina föräldrar.

1 kommentar:

  1. Har trillat in på din blogg för första gången. Lycka till på din bebisresa - hoppas att det går din väg! =)

    SvaraRadera