tisdag 15 mars 2011

Tiden går så långsamt

Det känns som att jag har läst det mesta för att vara redo att börja försöka nu men ekonomin sätter ett hinder. Men ekonomin har också varit ett väldigt bra skäl till att inte stressa fram beslutet utan låta det gro till 1 januari 2012.

Men jag vill också ha en mage. Jag vill också att andra tittar på mig glatt och är glad för min skull.

En liten oro finns för hur de på min arbetsplats ska reagera. De flesta är 50-plussare och har fått barn genom en relation. Min oro är att de inte kommer att vara lika glada för min skull som för alla andra som får barn. De kommer att tänka på hur kommer jag att klara mig istället för att glädjas med mig när de ser mig.

Jag får bara hoppas att jag i slutet av året har tagit ett definitivt beslut även om det känns som att jag har tagit det beslutet redan nu. Det är väl bara det att hoppet om att finna den rätte inte har försvunnit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar