måndag 14 mars 2011

Hur mycket kostar ett försök på Storkklinik?

Ja, det har jag roat mig idag med att försöka förstå. Jag frågade på Femmisforumet och fick rådet att maila om vilka öppna donatorer de har tillgängliga just idag. De har ju bara ca 10 st bara hela tiden. Jag trodde att de hade många fler kanske ca
100 st. Sedan vilka tio de har varierar från dag till dag eftersom det beror på antalet som inseminerar sig just den dagen. Jag fick svar inom ett par timmar om vad de har tillgängligt just idag.

Men jag vill nog inte ha vilken öppen donator som helst. Jag vill bestämma hårfärg, ögonfärg och längd.

Så då kommer det kosta extra att få göra det alltså ha en sperma speciellt avsett för mig och som jag betalar även förvaringen för.

Men jag har ändå inte förstått hur mycket det kommer att kosta när jag tittar på prislistan. Det finns ju inga förklaringar till vad varje rubrik betyder.

Så här står det på deras prislista.

2950 dkr insemination med donatorsäd köpt genom storkklinik
2300 dkr för öppen spermadonation, per portion
1200 dkr depåavgift upp till 10 portioner

Så blir det då 6 450 dkr som jag måste betala?

Om jag väljer att inte bestämma sperma i förväg blir det då bara 5 900 dkr att betala?

Här är länken till deras prislista
http://www.storkklinik.dk/fileadmin/editors/pdf/Info_materiale/InfojournalSVENSK.pdf

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag trillade in här hos dig via en annan blogg. Jag är också medlem på femmis och funderar lite på om du kollat upp fler kliniker. Jag tycker det låter väldigt dyrt på stork. Nu ligger väl stork bra till från Stockholm annars kan jag rekommendera Gaia som ligger i Hobro utanför Århus. Där kostar insemination med öppen donator 3800 danska kronor vilket blir lite drygt 4000 svenska. Med anonym blir det billigare.

    Jag har precis gått över till en läkarklinik cfc ( i köpenhamn) och där kostar en
    insemination ink anonym säd 2300 danska.

    Du skriver om att vilja kunna välja ögonfärg, hårfärg och längd/vikt. Det får du
    göra även om du väljer anonym donator.

    Hoppas du inte tar illa upp att jag bara vräker ug mig tips så här på din blogg.

    Lycka till med dina funderingar och hoppas du löser alla kringgrejer.

    Linda

    SvaraRadera
  2. Tack för kommentarer. Jag behöver all input.

    SvaraRadera