söndag 6 mars 2011

Tiden går men drömmen består

Det var ett tag sedan jag skrev här. Jag längtar till den dag då jag börjar försöka. Planen har alltid varit i januari nästa år.
Men så har ju oväntade kostnader dykt upp och min plan att i slutet av augusti ha ett journalsamtal på Storkklinik känns inte så bombsäker som jag först trodde. Men i juni vet jag mer hur min ekonomi ser ut. Nu i mars får jag också veta vilken löneförhöjning som jag får.
Jag vill gärna bo en natt på hotell i Malmö och ta det lugnt inför journalsamtalet. Eventuellt ska min mamma följa med och då gör man nog lite fler saker i Malmö som kostar pengar. Eftersom jag ska göra en hel del saker som ska kosta pengar under min sommarsemester så är jag lite orolig att jag får skjuta lite på journalsamtalet.
Eventuellt en 5 dagarsresa till New York i juni och sen bo på hotell i Småland minst en vecka och göra lite olika saker där som t.ex. besöka släktingar är det jag ska kosta på mig i sommar. Jag fyller 30 i år och då ska denna sommar få kosta pengar.
Under tiden surfar jag runt på andras bloggar och gläds med andra människor som blir gravida och stöttar andra i sin kamp att bli gravida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar