tisdag 15 mars 2011

Vad jag håller utkik efter

Denna vecka ska min mens komma. I söndags började känningarna om att mensen kommer snart komma. Det brukar vara mellan 3-5 dagar. Så imorgon eller i helgen kan mensen komma.

Jag har läst på andra bloggar hur andra har sådan koll på sin mens, ägglossning och andra saker för att tajma in perfekta tillfället att bli gravid. Jag trodde aldrig att jag skulle kunna ha sådan stenkoll. Men nu börjar jag så smått få lite koll.

Jag tror inte att jag kommer att sådan stenkoll som andra har heller. Men ända sedan jag fick min mens första gången i mitt liv har jag alltid skrivit upp vilket datum jag har fått det varje månad. Något mamma lärde mig. Så nu har jag gått tillbaka några månader och kollat hur många dagar det har varit mellan mens. Det har varierat mellan 30-33 men oftast har det varit 32 eller 33 dagar. Nu var ju februari en kort månad så det är väl därför den är lite senare nu. Nu är jag på jobbet och skriver detta så jag minns inte exakt vilket datum jag fick det i februari men jag tror det var 10 februari. Nu är det den 15 mars så den borde väl komma nu.

Den 18 maj är det gynundersökning på Mama Mia på Karlaplan. Den dagen vill jag inte ha mens men det ser lite mörkt ut på den fronten. Det är den dagen läkaren ska fylla i alla papper som jag sedan ska scanna in och skicka in till Storkklinik. Det finns ett litet hopp om att i redan i slutet av augusti ha ett journalsamtal på Storkklinik så det är viktigt att läkarundersökningen går bra.

Tack för kommentaren Jeckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar