torsdag 9 juni 2011

Ändra min planering?

När min vän blev gravid det var väl då jag kände att det är nog dags att ta tag i detta med att skaffa barn själv. Innan hade jag funderat på det och letat upp information. Jag hade ett hum om det hela. Jag visste vad Femmis var och att det var där jag skulle bli medlem så fort jag hade bestämt mig för att bli funderare/försökare.

Det var hennes graviditet som satte igång allt. Efter det började jag läsa bloggar regelbundet och förstod att det tar lång tid att bli gravid själv.

Nu när hon har fått barn så undrar jag om jag ska skynda på lite. Jag hade inte tänkt börja försöka förrän nästa år. Jag måste spara ihop pengar och kanske gå ner i vikt.

Men om jag får OK från gynekologen den 19 juli ( och inte får remiss till någon operation) och att Storkklinik godkänner mig den 25 augusti ( och inte säger att jag behöver gå ner i vikt för att få lov att börja försöka) så kanske jag ändrar min planering.

Jag måste ju hela tiden i bakhuvudet ha vetskapen om att det tar lång tid och man måste göra flera försök. Ingen av de bloggar jag har läst har lyckats på första försöket om jag inte har missat något. På Femmis så finns det däremot de som inseminerar sig och lyckas på första försöket men de är inte i majoritet.

Så i september senast får ni väl veta igen om hur min planering är.

1 kommentar:

  1. Det är svårt att vänta när man väl "börjat" =) Du har ju fortfarande lite tid att fundera!

    SvaraRadera