söndag 26 juni 2011

Det går framåt

Ja, min resa var en sak som var tvungen att bli avklarad i min väg att kunna åka på en inseminationsresa.

Det var en upplevelse att vara i New York. Det fanns både dåliga och bra saker med New York.

Det som var dåligt var mest maten. Det var jobbigt att försöka hitta matställen och restuaranger med någorlunda bra mat. Att hitta bra frukostställen var närmst stört omöjligt medan det var bara marginellt lättare att hitta ställen att äta lunch och middag på.
Tydligen så finns det väldigt få mataffärer på Manhattan och väldigt många uteställen att äta på. Vi hittade ingen mataffär men vi orkade inte fråga efter vid informationsdisken på hotellet efter det heller.

Människorna var trevliga där och det fanns mycket att uppleva. Under den veckan jag var där upplevde jag olika sorters väder. Sol och värme, molnigt med hög luftfuktighet samt varmt, varmt och samtidgit regnåskväder och till slut bara regn.

Lite shopping blev det men jag tycker att det är svårt att hitta bra och fina kläder där. Det blev 6 plagg totalt som jag köpte. Jag hade förhoppning att köpa mer men jag tyckte inte om kläderna som fanns där.

Inatt la jag mig halv 3 och vaknade kvart över ett när telefonen ringde.

Ett par timmar på eftermiddagen sov jag igår så det var kanske därför jag la mig halv 3.

3 kommentarer:

  1. Välkommen hem!! Jag är allt lite avis...

    sov så gott!
    kram

    SvaraRadera
  2. Låter ändå som bra shopping =) Sex plagg, det är nog vad jag köpt totalt senaste året =)

    SvaraRadera
  3. Välkommen hem! Kul att resan var bra och att det ändå blev lite shopping! ;-))

    SvaraRadera