torsdag 9 juni 2011

Hon fick en son

Min vän fick en son igår. Ultraljudet sa att det skulle vara en son men man kan aldrig vara 100 % säker.

Till min mamma och pappa sa de att jag skulle bli en pojke. Men ut kom en flicka.

Jag köpte 3 bodys igår till min väns barn. Hon vill ha neutrala färger på kläder som hon får men det är svårt att hitta sådana kläder. Det blev en blå, grå och vit body. Hon får acceptera att jag köpte en blå.

Tänk att få bli kallad mamma. Generellt i samhället så är det något speciellt när en kvinna är mamma. Det känns som att man får respekt då och om man inte har barn så måste det finnas en väldig speciell anledning till att man inte har det.

Jag är glad för min väns skull. Jag tror mest att hon vill ha lugn och ro nu den första tiden så jag kommer nog inte hinna besöka henne innan jag åker till New York.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar