onsdag 15 juni 2011

Fått hålla i en 1 vecka gammal bebis

Jag besökte min vän idag och jag fick hålla hennes son. Det kändes konstigt. Jag har hållit i barn tidigare men jag minns inte att de jag har hållit var så unga.

Men jag förstår att det är värt det. Det är värt vad alla ensamstående kvinnor kämpar för.

Jag har fått kontakt med en kvinnlig riksdagsledamot som är intresserad av att skriva en motion om att tillåta insemination för ensamstående. Dock har hon inte så mycket resurser att hitta information om det hela. Hon vill att gärna ha information, statistik och anonyma berättelser.

Jag kommer inte på något nyttigt att skriva till henne. Jag har inte gjort några försök än så jag vet inte riktigt vad jag ska tala om för henne. Jag har mailat till henne att hon kan kolla Femmis:s hemsida och Barnlängtans hemsida och skrivit allmänt om att vi får ingen läkarhjälp i Sverige och att det är upp till ett par hundra eller några hundra som försöker varje år skaffa barn själv.

Hon måste ha informationen senast den 1 augusti för att kunna börja skriva en motion.

Jag är tacksam för era åsikter och inlägg. Vill ni maila mig istället så skriv det i era kommentarer så mailar jag er på de e-postadresser ni uppger i er kommentar.

1 kommentar:

  1. Femis-Gunilla la ut massa bra info på Femmis-sida på Facebook! Kanske kan kolla där? och wow! Vilket initiativ! Jag önskar att jag var lika driven.

    SvaraRadera